Świętuj z nami DZIEŃ BEZPIECZNEGO KIEROWCY! Do 25 lipca skorzystaj z 10% RABATU na wszystkie poduszki (nie tylko do samochodu)! KOD: BEZPIECZNIE

Joga dla początkujących

Jak ćwiczyć jogę?

Joga dla początkujących

Joga, zdobywająca coraz większą popularność w Polsce, to rewelacyjny sposób na relaks, poprawę kondycji fizycznej oraz, co podkreślają specjaliści, rozwój duchowy i poprawę jakości życia. Ten sposób aktywności jest dostępny dla każdego, niezależnie od wieku czy płci. Nie wymaga zakupienia zestawu specjalistycznych przyrządów i drogiej odzieży sportowej a ćwiczenia można wykonywać samodzielnie w domu.

Joga dla początkujących

Rozpoczynając przygodę z jogą warto poznać podstawowe zasady dotyczące wykonywania ćwiczeń, prawidłowego oddychania, medytacji i relaksacji. Dla skuteczności treningu jogi szczególne znaczenie ma dokładne odtworzenie poszczególnych pozycji (asan) i ich właściwa kolejność, dzięki czemu mięśnie będą rozciągnięte, rozluźnione, a Ty zrelaksowana jak nigdy dotąd.

Sissel Spiky

joga dla początkującychPoczątkujący mogą skorzystać z wiedzy i doświadczenia nauczycieli w szkołach jogi. Mogą jednak spróbować samodzielnie wykonywać ćwiczenia opierając się na zdobytych informacjach. Na polskim rynku pojawiło się wiele publikacji dotyczących jogi. Z pomocą mogą również przyjść liczne serwisy internetowe, prezentujące m. in. filmy i przydatne wskazówki.

Eksperci wskazują, że jedynym przyrządem niezbędnym do ćwiczeń jogi jest mata, która ułatwia wykonywanie kolejnych asan i zapewnia wygodę. Warto wybrać trwałą matę o jak najlepszych parametrach antypoślizgowych, doskonale absorbującą siłę uderzeń i nacisk. Dzięki właściwie dobranej macie do jogi unikniemy kontuzji a ćwiczenia staną się jeszcze przyjemniejsze niż zwykle.

Korzyści z regularnego uprawiania jogi

Joga przynosi doskonałe odprężenie, pozwala pozbyć się napięcia i zapomnieć o codziennym stresie. Regularne ćwiczenia wzmacniają kondycję i poprawiają jakość życia, ale są także polecanym środkiem leczniczym, zapobiegającym wielu chorobom cywilizacyjnym oraz psychosomatycznym - bólom pleców, głowy, bólom reumatycznym, nadciśnieniu, cukrzycy, zaburzeniom pracy jelit, depresji, otyłości. Wykorzystaj chwile z jogą dla siebie – dla swojego zdrowia i samopoczucia!


Polecamy również inne poradniki:

Jakie wybrać maty do fitness

Taśmy do ćwiczeń - zastosowanie w domu

Ćwiczenia i profilaktyka dla zdrowia kręgosłupa

Taping medyczny od poczatku do końca

Wszystko co powinieneś wiedzieć o tapingu