Jak pracować za biurkiem i nie niszczyć kręgosłupa?

Poduszki ortopedyczne na ból kręgosłupa

Ból kręgosłupa to częsty problem osób spędzających wiele godzin za biurkiem. Nie wszyscy wiedzą, że osoba o masie 70 kg wywołuje nacisk na kręgi lędźwiowe równy 140 kg! Co więc należy robić, aby zachować kręgosłup w zdrowiu?

Ważne jest, by przynajmniej raz na godzinę odejść od biurka i się przespacerować. Biuro nie jest miejscem na wykonywanie złożonych aktywności fizycznych, ale pewne nierzucające się w oczy ćwiczenia są wskazane. I tak dobre będzie poruszanie głową czy też splecenie rąk za oparciem fotela i trzymanie ich w tym ułożeniu przez kilkanaście sekund.

Sissel Tour

Pracując wiele godzin za biurkiem, należy zadbać o to, jak siedzimy. Aby zawsze siedzieć prosto, warto zaopatrzyć się w poduszkę sensomotoryczną. Firma SISSEL proponuje produkty o nazwie Sitfit Plus, które łączą w sobie zalety piłki rehabilitacyjnej oraz klinów do siedzenia, dbające o zachowanie prawidłowej pozycji siedzącej i wymuszające ciągłą aktywność tułowia. Poduszka to wypełniony powietrzem dysk z wyprofilowanym miejscem pod uda dla zapewnienia komfortu. Sitfit Plus pozwalają odciążyć górne partie ciała a jednocześnie rozbudować mięśnie pleców. Producent posiada w asortymencie produkty w różnych kolorach. Dołącza też pompkę pozwalającą regulować ciśnienie oraz plakat z ćwiczeniami.

Siedzący tryb życia powinien obligować do zwiększonej aktywności fizycznej po pracy. Siłownia, fitness czy też basen są szczególnie godne polecenia. Dla zdrowia kręgosłupa dobrym rozwiązaniem będą również spacery, bieg lub jazda na rowerze. Doskonałym sposobem regeneracji dla kręgosłupa będą ponadto ćwiczenia z piłką do pilatesu. Bez konieczności ponoszenia dużych kosztów można nabyć piłkę rehabilitacyjną, która pomoże pozbyć się bólu kręgosłupa w odcinku lędźwiowym. Piłka pomaga wzmocnić kręgosłup, a przez to wypracować większą wytrzymałość. W domu z powodzeniem zastąpi nam również krzesło lub wygodny fotel, na których z reguły nie siedzimy poprawnie.

Sissel DorsaBack

Nie można też zapomnieć o zdrowym śnie. Przesypiamy około 1/3 naszego życia, stąd ważny jest dobrze dobrany materac oraz poduszka. W przypadku tego pierwszego, istotne jest w jakiej pozycji śpimy najczęściej. Osoby śpiące na boku powinny wybrać taki materac, który powoli się zagłębić ramionom i biodrom. Dla preferujących spanie na wznak bądź na brzuchu lepszy będzie twardy. Dobrze dobrany materac powinien być również przynajmniej o 20 cm dłuższy od osoby, dla której jest przeznaczony.

Z kolei przy doborze poduszki warto zdecydować się na poduszki ortopedyczne, ponieważ gwarantują one prawidłową pozycję ciała podczas snu, lepszą regenerację oraz wsparcie i odciążenie kręgosłupa niż zwykłe poduszki. Tradycyjna poduszka powoduje stałe napięcie mięśni przykręgosłupowych oraz częsty ból szyi i karku. Obciążenie tego krótkiego odcinka kręgosłupa może powodować także choroby innych jego części. Wobec tego warto zapobiegać niszczeniu kręgosłupa, by w przyszłości nie być skazanym na jego leczenie.

Wybierając poduszkę ortopedyczną warto skorzystać z oferty firmy SISSEL, która prezentuje ich szeroką gamę a dodatkowo umożliwia fachową konsultację w kwestii wyboru odpowiedniego modelu. Podobnie bowiem jak w przypadku wyboru materaca, istotne są indywidualne parametry, w tym nie tylko budowa ciała, ale również wrażliwość tkankowa na materiały, z których wykonane są poduszki.


Polecamy również inne poradniki:

Dynamiczne siedzenie - poradnik

Ból pleców a siedzący tryb pracy

Poduszka ortopedyczna dobra dla kręgosłupa szyjnego

Praca przy komputerze - optymalna pozycja

Jak poprawić komfort jazdy samochodem podczas długiej podróży?

Sissel Myofascia DoubleBall