KUPON -5% "wakacje2017"

Poduszki na ból pleców

Ból pleców a siedzący tryb pracy

Sissel TourWykonywana praca często wymaga długotrwałego przebywania w pozycji siedzącej. Godziny spędzone przy biurku, przed ekranem monitora czy za kierownicą samochodu - ich skutkiem są coraz powszechniejsze bóle pleców, które w skrajnych przypadkach mogą prowadzić do poważnych, nieodwracalnych zwyrodnień oraz konieczności leczenia operacyjnego.

Niezdrowe siedzenie

Wbrew pozorom kręgosłup jest niemal dwukrotnie bardziej obciążony w pozycji siedzącej niż w pozycji stojącej. Dodatkowym czynnikiem negatywnie oddziałującym na stan układu mięśniowo-szkieletowego jest bezruch. Ich wynikiem są uciążliwe dolegliwości kręgosłupa, szyi i karku, a także osłabienie mięśni grzbietu, co z kolei może skutkować wadami postawy ciała i przewlekłymi bólami.

Sissel Sitfit 36 cmJak zapobiegać bólom kręgosłupa?

Warto więc zawczasu przedsięwziąć kroki, które zapobiegną negatywnym skutkom siedzącego trybu pracy i zadbać o swoje zdrowie już teraz. Oczywiście najlepszym sposobem na poprawę kondycji kręgosłupa jest regularny wysiłek fizyczny. Osoby spędzające długie godziny w pozycji siedzącej powinny poświęcać każdego dnia choćby kilkanaście minut na ćwiczenia gimnastyczne, ruch na świeżym powietrzu, szybki spacer czy wizytę na basenie. Ulgę przy odczuwaniu bólu mogą też przynieść masaże. Należy również w szczególny sposób zadbać o miejsce wykonywania pracy i właściwie je zorganizować.

Ogromne znaczenie ma odpowiednie ustawienie krzesła, jego wysokości i oparcia oraz klawiatury i monitora, tak aby podczas siedzenia została zachowana anatomiczna pozycja ciała. Z pomocą mogą też przyjść dostępne na rynku, polecane przez specjalistów rozwiązania. Wśród nich warto zwrócić uwagę na pasujące na dowolne siedziska kliny do siedzenia (np. Sissel Sit Special 2 w 1) wymuszające prawidłową pozycję ciała lub poduszki lędźwiowe (np. Sissel Back) korygujące ułożenie dolnego odcinka kręgosłupa. Skuteczne są także poduszki sensomotoryczne wymuszające siedzenie dynamiczne, wprawiające w ruch obciążone i nieruchome mięśnie. Podobne do poduszek sensomotorycznych efekty może przynieść zamiana krzesła na piłkę rehabilitacyjną. Niezwykle ważne są też przerwy podczas pracy (najlepiej co ok. 1 godzinę), podczas których wskazane jest wykonanie kilku skłonów i przysiadów, przespacerowanie się. Także przy biurku dobrze jest się przeciągać i robić najprostsze ćwiczenia rozciągające.

Polecamy również inne poradniki:

Dynamiczne siedzenie - poradnik

Poduszka ortopedyczna dobra dla kręgosłupa szyjnego

Praca biurowa, a schorzenia kręgosłupa

Praca przy komputerze - optymalna pozycja

Jak poprawić komfort jazdy samochodem podczas długiej podróży?

Sissel Ball