Piłki do pilatesu i ich pomoc w walce o zdrowy kręgosłup

To jak bardzo eksploatujemy nasz kręgosłup każdego dnia, wiedzą szczególnie osoby, które wiele godzin pracują przy biurku bądź fizycznie. Torturą dla kręgosłupa są również ukochane przez większość kobiet wysokie obcasy. To tylko niektóre przypadki, kiedy daje on o sobie znać i powoduje, że zmuszeni jesteśmy sięgać po leki przeciwbólowe. Zamiast zwalczać problem, może lepiej jest mu przeciwdziałać?

Walka o zdrowy kręgosłup powinna polegać na jego regularnym wzmacnianiu. Nie może mieć ono miejsca okazjonalnie, kiedy nadwyrężymy kręgosłup, ale również wówczas, gdy nie narzekamy na jego ból. Co więc robić?

Sissel Myofascia DoubleBall

Propozycją, która nie wymaga żadnych nakładów finansowych i możliwa jest do realizacji w każdym miejscu i czasie, są ćwiczenia fizyczne. W internecie znajdziemy wiele propozycji aktywności prostych i bardziej złożonych, które pozwolą zapobiegać bólom pleców.

W walce o zdrowy kręgosłup bardzo pomocna jest piłka do pilatesu. Znalazła już ona rzesze fanów, którzy korzystają z niej nie tylko w klubach fitnessu, ale równie często w domowym zaciszu.

Przykłady ćwiczeń z piłką znajdziemy w sieci. Najbardziej podstawowe może polegać na unoszeniu piłki do góry i wykonywaniu skłonów. Żeby rozciągnąć partie mięśni, uginamy nogi w kolanach i rozstawiamy je na szerokość bioder. Następnie rolujemy piłkę jak najdalej przed siebie i z powrotem. Inne dobre dla kręgosłupa ćwiczenie polega na powolnym zsuwaniu się z piłki, na której siedzimy, aż do zajęcia takiej pozycji, aby na piłce znalazły się głowa i plecy. Należy w tej pozycji wytrzymać kilka chwil, po czym spróbować wrócić do wyjściowej pozycji.

Aby wybrać odpowiednią piłkę do pilatesu należy wiedzieć, że na rynku jest ich dostępnych bardzo wiele. Warto zwrócić uwagę na ich jakość i wybrać taką, która nie zawiera szkodliwych ftalanów i może być stosowana w domu. Ważny jest też rozmiar piłki. Powinniśmy wybrać taką, której minimalny rozmiar to długość ręki od ramienia do nadgarstka.

Sissel Tour

Godna polecenia jest SISSEL BALL. To podstawowa piłka do ćwiczeń i rehabilitacji, która przynosi ulgę w schorzeniach kręgosłupa i zapobiega pojawianiu się w przyszłości dolegliwości bólowych. Może również służyć jako alternatywa dla klasycznego fotela biurowego lub krzesła, umożliwiając dynamiczne siedzenie, tj. takie, które wymusza zachowanie prawidłowej postawy i ćwiczenie mięśni przykręgosłupowych. Dzięki niej m. in. mięśnie tułowia oraz brzucha ulegają wzmocnieniu oraz rozbudowie. Ale to nie wszystkie zalety SISSEL BALL. Poprzez tzw. dynamiczne siedzenie zapobiega problemom z układem krążenia i trawiennym.

Piłka SISSEL wyróżnia się solidnością wykonania i dużą wytrzymałością. Znosi ciężar do 500 kg, zaś obciążenie dynamiczne do 75 kg. Jej średnica wynosi 55,65 lub 75 cm. Producent dołącza pompkę do piłki gratis.

Piłki do pilatesu okażą się też bardzo pomocne kobietom w ciąży. Są one bezpieczne nawet w sytuacji przebicia, gdyż powietrze schodzi z nich bardzo wolno. Przyszłym mamom poleca się aktywność z piłkami do pilatesu, ponieważ utrzymują one sylwetkę w formie, a ćwiczenia z nimi nie są zbyt wyczerpujące.


Polecamy również inne poradniki:

Jak ćwiczyć jogę

Taśmy do ćwiczeń - zastosowanie w domu

Ćwiczenia i profilaktyka dla zdrowia kręgosłupa

Taping medyczny od początku do końca

Wszystko co powinieneś wiedzieć o tapingu

Sissel Myofascia Roller