PROMOCJA! Poduszki SISSEL CLASSIC w cenie 179 zł. Zamów już dziś!

Jak podnieść jakość snu?

Proste sposoby na to, aby lepiej się wysypiać

Zła jakość snu – coraz więcej osób ma z tym problem. Niestety, często nie zdajemy sobie sprawy jakie mogą być skutki. Do skutków niedoboru snu zalicza się m.in. bóle głowy, problemy z koncentracją i pamięcią, rozdrażnienie, problemy z nadciśnieniem, czy chorobami serca. Niedobór snu to także zwiększone ryzyko cukrzycy, czy nowotworów. Tymczasem to my sami możemy podnieść jakość naszego snu wprowadzając do życia kilka prostych nawyków. My postanowiliśmy powiedzieć o nich nieco więcej.

Sissel Soft

Złote zasady dobrej jakości snu

Przed pójściem spać porządnie wywietrz pomieszczenie w którym śpisz. W czasie snu bowiem nie może zabraknąć odpowiedniej ilości świeżego powietrza.

Dobra kolacja – to taka, która będzie nie tylko pożywna, ale i lekka. O ile białko jest bardzo ważnym składnikiem każdej diety, o tyle wieczorem należy go ograniczać, w zamian zapewniając sobie jak największą ilość błonnika. Jego naturalne źródło znajdziesz w takich produktach jak: kasza, ciemne pieczywo, czy płatki owsiane. Ważne jest też co dodajesz do swoich dań, jeśli więc planujesz na kolacje zjeść sałatkę to zamiast majonezu dodaj łyżkę oliwy. Kolacje warto zjeść nie później, niż dwie godziny przed snem.

Wyeliminuj picie wszystkiego co pobudza – kawa, napoje energetyczne, alkohol, czy czarna herbata, w zamian propozycja innych odmian herbat – zielonej, lub z melisy.

Staraj się unikać telewizora, komputera, czy smartfonu. Wiemy, że dziś jest to trudne, udowodniono jednak, że światło bijące z tych urządzeń w połączeniu z treściami powoduje, że zdecydowanie odechciewa nam się spać. W zamian lepszym rozwiązaniem jest połączenie ulubionej książki, delikatnego światła i relaksacyjnej muzyki.

Gorąca kąpiel vs. zimny prysznic?

Zdecydowanie to pierwsze. Jeśli masz wannę możesz pozwolić sobie na poleżenie dłuższą chwilę. Podobne działanie do kąpieli ma dobry masaż. W ten sposób przede wszystkim redukujesz napięcie mięśni z całego dnia.

Sissel Classic

Aktywność fizyczna – w ciągu dnia. Opcji jest wiele. Decydujesz się na zajęcia fitness? Świetnie! W takim razie najlepsze będą treningi ogólnorozwojowe takie jak: zumba, pilates, czy fat burning. Są to zajęcia oparte do prostych choreografiach, które nie tylko poprawią jakość Twojego snu, ale i polepszą kondycje i samopoczucie. Ważne są też treningi na świeżym powietrzu jak: jazda na rowerze, rolkach, bieganie, czy popularny w ostatnim czasie nordic walking. Dobrym wyborem jest też pływanie, które doskonale redukuje stres w organizmie, tym samym pozwala szybciej zasnąć.

A co jeśli nie możesz zasnąć? Rób wszystko oprócz… leżenia w łóżku. Łóżko powinno być miejscem tylko do spania. Wstań, przejdź się po pokoju, zrób cokolwiek i czekaj aż najdzie Cię ochota na sen.

Efekt błędnego koła – bezsenne noce w większości przypadków są efektem stresów odczuwanych w ciągu dnia. Problem w tym, że kiedy nie możemy zasnąć, denerwujemy się, że nie możemy spać i w efekcie… nie możemy zasnąć. Faktycznie, można się zakręcić. Jednak na tym polega błędne koło. W tym celu warto np. odwrócić tarczę z zegarem tyłem, by nie denerwować się godziną.

Kwiaty do doskonały element dekoracyjny każdego domu. Storczyk, Aloes drzewiasty, Lawenda, czy Grubosz drzewiasty to rośliny, które nie tylko dobrze prezentują się w każdym pomieszczeniu, ale i dostarczają niezbędnej porcji tlenu i oczyszczają powietrze ze zbędnych toksyn.

Sissel Bambini

Pościele – niezbędne dla prawidłowego snu. A jakie są najlepsze? Bawełna, len, satyna, jedwab, czy kora – to właśnie te materiały cieszą się największym zaufaniem. Podczas snu nie powinno się dopuszczać do zimna i przepocenia.

Skoro mowa o pościeli to równie ważne w przypadku jakości snu są poduszki. Dzięki nim rano budzisz się bez bóli kręgosłupa, wypoczęty i gotowy do działania. W tym celu warto sięgnąć po poduszki ortopedyczne, które redukują ból i napięcie mięśni w okolicach pleców, szyi i karku. Pozwalają na zachowanie naturalnej krzywizny kręgosłupa bez względu na ułożenie ciała w czasie snu. Tym samym minimalizujesz ryzyko wielu schorzeń i wad postawy.


Polecamy również inne poradniki:

Co robić, aby dobrze spać?

Która pozycja do spania jest najzdrowsza?

Co to jest poduszka ortopedyczna?

Dlaczego warto zainwestować w poduszki ortopedyczne?

Jaka poduszka do spania na plecach?

Sissel Deluxe